Mellanbroarna 2018

29 OKT 2018 20:44
Nu kommer en av höstens Stockholmsregattor till Stockholms Roddförening
  • Uppdaterad: 29 OKT 2018 20:44

I serien av höstregattor inom de lokala roddföreningarna är det nu snart dags för Mellanbroarna att arrangeras av Stockholms Roddförening.

Tävlingen kommer avgöras den 10:e november 2018.

Tävlingen: 3km lång och sker i Djurgårdsbrunnskanalen och viken utanför.

Klasser: 8+, 4x, 4-, 2x, inriggare.

Tider: Tävlingsmöte 12:30. Första start 14:00

Startavgift: 50kr/person, faktureras i efterhand, inklusive middag

Parkering: Det finns begränsat med utrymme vid klubbhuset, samordna gärna med tävlingsledningen angående trailerparkering. Det går inte att vända trailers vid klubbhuset. Det finns parkeringsplats för bilar vid Djurgårdsbrunnsvägen strax före Djurgårdsbrunnsbron.
Rodden: Alla båtar ska sjösättas från Stockholms Roddförenings brygga. Pga kyla är den minsta båtklassen dubbelsculler. Banan, från Lilla sjötullsbron till Djurgårdsbron, är 3km lång och innebär några passage under broar som kräver försiktighet. Mer information angående bansträckningen får ni på tävlingsmötet kl 12:30. Båtarna samlas vi Hundudden och startar i seedad ordning med en minuts mellanrum. Omkörning är inte möjligt i kanalen, men är möjlig på viken. Mållinjen strax före Djurgårdsbron, och därefter 2km avrodd tillbaka till bryggan.
Prisutdelning: Sker efter avslutad tävling. Klubbhuset är varmt och det finns varma duschar och separata omklädningsrum för ombyte. Så häng gärna kvar och käka middag och ha trevligt med oss. Middagen ingår ändå i startavgiften.

Anmäl er här!

Skribent: Conny Andersson

SRF-roddare (medlemsgrupp på facebook)

Ansvariga för SRFs web är