Mellan broarna 2019

16 OKT 2019 07:00
Efter fjolårets succé är serien av höstregattor inom de lokala roddföreningarna tillbaka! Det betyder att det är snart dags för "Mellan broarna" att arrangeras av Stockholms Roddförening. Resultat finns här!
  • Uppdaterad: 09 NOV 2019 16:45

Tävlingen kommer avgöras den 2 november 2019.

Tävlingen: 3km lång och sker i Djurgårdsbrunnskanalen och viken utanför.

Klasser: 8+, 4x, 4-, 2x, inriggare.

Tider: Tävlingsmöte 12:30. Första start 14:00

Startavgift: 100 kr per person, faktureras i efterhand, inklusive middag

Parkering: Det finns begränsat med utrymme vid klubbhuset, samordna gärna med tävlingsledningen angående trailerparkering. Det går inte att vända trailers vid klubbhuset. Det finns parkeringsplats för bilar vid Djurgårdsbrunnsvägen strax före Djurgårdsbrunnsbron.

Rodden: Alla båtar ska sjösättas från Stockholms Roddförenings brygga. Pga kyla är den minsta båtklassen dubbelsculler. Banan, från Lilla sjötullsbron till Djurgårdsbron, är 3km lång och innebär några passage under broar som kräver försiktighet.Mer information angående bansträckningen får ni på tävlingsmötet kl 12:30.

Båtarna samlas vi Hundudden och startar i seedad ordning med en minuts mellanrum. Omkörning är inte möjligt i kanalen, men är möjlig på viken. Mållinjen strax före Djurgårdsbron, och därefter 2 km avrodd tillbaka till bryggan.

Prisutdelning: Sker efter avslutad tävling. Klubbhuset är varmt och det finns varma duschar och separata omklädningsrum för ombyte. Häng gärna kvar och käka middag och ha trevligt med oss. Middagen ingår ändå i startavgiften. Egen dryck får gärna medtas, försäljning finns i begränsad mängd.

Anmäl er här

Sista anmälningsdag: 29 oktober

SRF:are anmäler sig till roddchefen via sin ledare.

Tävlingsinformation

Skribent: Conny Andersson

SRF-roddare (medlemsgrupp på facebook)