MAQ träning

2018-02-17 20:28
Trots fint väder och OS-skidor på TV, genomförde 14 st SRF:are funktionell grundträning (MAQ) på klubben idag, med hjälp av instruktör från SISU.
  • Uppdaterad: 2018-09-05 06:42

Lördagen den 17 februari, genomförde vi på Stockholms Roddförening ett väl utfört MAQ-pass (Muscle Activity Quality) med hjälp av den duktiga och inspirerande instruktören Khalied El-Najajhah från SISU.
14 st SRF:are, både tjej och killar, seniorer, masters och motionärer i åldrarna 18 - 80 år var med och ansträngde sig till det yttersta.

MAQ är en funktionell grundträning som innebär att genomföra olika kroppsövningar som stärker/stabiliserar, kontrollerar och mjukar upp alla våra stela leder och kroppar. Övningarna bygger dessutom på att ingen speciell utrustning ska behövas, förutom en pinne/kvastskafft, så att alla kan genomförda övningarna både på klubben, gymmet, hemma eller på resan.

Stort TACK till alla er som kom.
Jag hoppas att vi kan hjälpas åt att föra ut MAQ som en mycket bra kompleterande träning till rodden.

Skribent: Conny Andersson

SRF-roddare (medlemsgrupp på facebook)

Ansvariga för SRFs web är

Conny Andersson