Rapport från arbetsdagen 12 oktober

13 OKT 2019 15:39
Det var ett 40-tal medlemmar som hade hörsammat kallelsen och ställde upp på arbetsdagen. Vädret var litet smålurigt. Ett tag såg det ut som om det skulle bli regn, men det klarnade upp och blev riktigt bra.
  • Uppdaterad: 13 OKT 2019 15:39

Alla var ivriga att gripa tag i de arbetsuppgifter, som väntade. Eli hade fördelat jobbet, som skulle göras på ett antal arbetsledare, som varit med förr på SRFs arbetsdagar.  I Bosses grupp slog Frank och David vassen närmast 7-knopsbojen, så att den blir lättare att passera av roddare. Arthur och Ulf sopade bort löv från taket och rensade hängrännorna till båthusen. Flera hjälpte till med städningen utomhus (krattning, vassklippning utefter kajkanten, buskklippning och torpargrundsförbättringar).
Några lånade Olas högtrycksspruta och tvättade alla båtar både invändigt och utvändigt. Utslitna gummigrepp byttes. Kiwi fick nya roderlinor. Status på båtarna inventerades (slejdar, fotsparkar, säkerhetsband, skosnören, bogbollar som var skadade ersattes med nya delar, som fanns i lager). Reservdelar inventerades och en lista skrevs med delar, som ska beställas. Förstaförbandsmaterial inventerades och påfyllning ska göras. Båtvaggor till rullbåtställningar förbättrades. Mikael hade före arbetsdagen skruvat upp värmen i båthuset och passade på att justera inställningen.
Tyvärr hängde Bosse inte med i allt som gjordes, men mycket blev gjort i alla fall. Som avslutning på dagen hade Mitra fixat pastasallad och mackor, som alla glufsade i sig med stor aptit. Bosse försökte som vanligt tacka alla, som medverkat på arbetsdagen, för ett väl genomfört jobb. Efter  att ha deltagit i ca 100 arbetsdagar vid båthuset, så vet Bosse,  att det är mycket, som behöver göras.

SRF-roddare (medlemsgrupp på facebook)