Nybörjarkurser

Nästa kurs hålls våren 2019. Anmälan har inte öppnat ännu. Besök oss gärna igen senare.

Välkommen på nybörjarkurs hos oss i den vackra Djurgårdsbrunnsviken. Du får prova på olika typer av båtar, lära dig teori och praktik under ledning av våra duktiga instruktörer.

Kursens innehåll

Du lär dig grunderna för rodd i kapproddbåtar, får materialkännedom och kunskap om säkerhet. Under kursen varvas teori och praktiska övningar. I början ror vi i breda, stabila båtar och senare provar vi på de smalare båtarna. Du får testa att ro i båtar med åtta, fyra och två personer samt i singelbåtar. Det finns alltid flera instruktörer på plats.

Kursen pågår under dryga tre veckor och varje kurs har plats för 15 deltagare. För att gå kursen måste du kunna simma minst 200 meter med kläder.

Pris för kursen

Kursavgiften är 950 kronor. Väljer du sedan att bli medlem i föreningen dras detta belopp av från din medlemsavgift för året.

Så här anmäler du dig

Vi tar inte emot anmälningar till nästa år riktigt ännu. Kom tillbaka hit senare.

Hitta hit

Vi håller till vid Stockholms Roddförenings båthus, Lidovägen 22, Stockholm. Om du åker kommunalt kan du ta buss 69 till hållplats Djurgårdsbrunn. Därifrån är det cirka 250 meter till föreningens båthus. Bilparkering finns cirka 300 meter från huset, se karta.

Klädsel

Ha på dig oömma träningskläder och lätta skor. Ha gärna en tröja eller jacka som slutar vid midjan då längre kläder riskerar att fastna i båten. Gemensamma omklädningsrum finns. Flytväst finns att låna.

Efter kursen

Vi hoppas att du ska vilja fortsätta ro med oss efter kursen. Direkt efter kursen slut kan du delta på ordinarie träningar för motionärer.

Välkommen till oss!

Uppdaterad: 12 FEB 2018 12:13

SRF-roddare (medlemsgrupp på facebook)

Ansvariga för SRFs web är