Prova-på-rodd för företag och privatpersoner

Hos oss kan du prova på rodd i kapproddbåt. Vi ordnar tillfällen både som aktivitet för företag och för privatpersoner som är nyfikna på sporten.

Så här går det till

Prova-på-rodden börjar med en teoretisk genomgång av roddteknik och fortsätter sedan med rodd på vattnet cirka 3–6 kilometer, beroende på ork, tid och lust. Ofta avslutas rodden med en liten tävling över 250–500 meter. Totalt tar aktiviteten ungefär en timme, inklusive iläggning av båtar och upptagning från vattnet.

Antal deltagare

Prova-på-rodden görs i breda båtar där risken för kantring är mycket liten. Vi har tre så kallade ”inriggade fyror” som passar bra för nybörjare. I varje båt finns plats för fyra roddare och en styrman/instruktör från föreningen. Som mest kan tolv personer ro samtidigt.

Är ni färre än fyra eller fler än tolv personer? Prata med oss så försöker vi hitta en bra lösning för er.

Pris

Priset är 400 kronor per deltagare. För den som vill bli medlem i föreningen efter aktiviteten räknas deltagaravgiften som delbetalning av medlemsavgiften.

Boka prova-på-rodd

Skicka ett mejl till This is a mailto link eller ring oss på 08-123 50 335 för att boka tid eller få mer information.

Vi ser fram emot att träffa er!

Uppdaterad: 02 MAR 2018 18:00
Skribent: Elisabeth Schriefer

SRF-roddare (medlemsgrupp på facebook)

Ansvariga för SRFs web är