Prova på rodd för företag och enskilda personer

Stockholms Roddförening erbjuder företag och enskilda personer möjlighet att prova på hur det är att ro i en kapproddbåt.

Programmet för prova-på-rodden består av en teoretisk genomgång av roddteknik och ”riktig” rodd på vattnet ca 3 – 6 kilometer beroende på ork, tid eller lust. Ofta avslutas rodden med en liten tävling över 250 – 500 meter. Totalt brukar hela aktiviteten ta ca 60 minuter inklusive iläggning av båtar och upptagning från vattnet.

Prova-på-rodden äger rum i breda båtar där risken för kantring är mycket liten. Vi har tre stycken ”inriggade fyror” som är lämpliga för nybörjarrodd. I varje båt finns plats för 4 roddare och 1 styrman/instruktör från föreningen. Som mest kan alltså 12 personer ro samtidigt. Om gruppen består av färre än 4 eller fler än 12 personer kan vi även diskutera andra alternativ än rodd i inriggad fyra

Priset är 400 kronor per deltagare. För den som efter rodden önskar bli medlem i föreningen räknas deltagaravgiften som delbetalning av medlemsavgiften.

Kontakta This is a mailto link eller 08-123 50 335 för bokning av tid eller för mer information.

Uppdaterad: 2017-08-13 23:25
Skribent: Elisabeth Schriefer