Träningstider för vuxna

Nedan ser du en överblick av våra schemalagda träningstider för vuxna medlemmar. Vill du träna själv på andra tider går det också bra, men bokade kurser och träningar har företräde.

Tiderna kan ändras eller ställas in och nya träningar kan läggas till. Vi har också nybörjarkurser, junior- och ungdomsgrupper samt företagsrodd, så kolla alltid kalendern innan för säkerhets skull.

Om du vill hitta en träningskompis eller två kan vi tipsa om vår Facebookgrupp SRF Roddare

Träningstider och beskrivning

Måndagar

Motionärer 18:00

Tisdagar

Masters 8:30 - 10:00

Onsdagar Motionärer 18:00
Torsdagar

Masters 8:30 - 10:00

Fredagar  -
Lördagar Morgonträning, masters och motion 08:30 - 10:30

Söndagar

Seniordamer 08:00
Motionärer 14:00

Masters

Träningen är öppen för alla, men särskilt inriktad på äldre masters, det vill säga roddare som är pensionärer.  Vi tränar i singel, dubbel samt i inriggade och utriggare fyror med eller utan styrman, så länge som det är isfritt. Därefter kör vi i gymmet på roddmaskiner (både individuellt och i lag).

Seniordamer

Den här träningen är avsedd för erfarna damroddare som har som ambition att tävla i nationella eller internationella regattor. För mer information, kontakta This is a mailto link

Motionärer

Träning för alla vuxna medlemmar. Ingen specifik tränare, utan vi använder kompetensen i gruppen och hjälper varandra. På vintern kör vi inomhus i gymmet.

Uppdaterad: 28 JUN 2018 22:19 Skribent: Malin Kleve

SRF-roddare (medlemsgrupp på facebook)