Åkulla 2009

29 JUL 2009 10:30
Två juniorer deltog på ungdomsregattan i Åkulla, långt in i Hallands skogar.
  • Skapad: 29 JUL 2009 10:30

Karl o Josefin, Åkulla 2009

Karl Norberg rodde singel i junior C. På lördagen vann han sin delfinal, och på söndagen kom han tvåa. Han rodde också dubbel med Johannes Johansson från Falkenberg. De kom tvåa båda dagarna.

Josefin rodde singel i junior B. På lördagen vann hon sin delfinal, och på söndagen kom hon tvåa. Hon rodde också dubbel med Malin Wilgotson från Öresjö. De vann båda dagarna.

Både Karl och Josefin deltog också i tävlingens avslutande lopp: "rövarheatet". Här hade tävlingsledningen blandat ungdomar från olika klubbar och åldrar i fyra scullerfyror med styrman. Karls lag (som dessutom innehöll Malin Wilgotson från Öresjö, Karl Ståhlberg från Vänersborg och Lovisa Wallin från Falkenberg och styrman Ida Lagerqvist från Halmstad) kom tvåa. Josefins lag (med Christoffer Hansson från Åhus, Amanda Åkesson från Brudpiga, Emma Ellegård från Mölndal och styrman Marcus Stjernström från Varberg) kom trea.

Skribent: Birgitta Berglund