Årsmöte i Stockholms Roddförening

21 OKT 2013 20:28
Sista torsdagen i november brukar det vara årsmöte i SRF. Så har det varit de senaste femtio åren och så är det i år också. Det innebär att årsmötet kommer att hållas torsdagen den 28 november i båthuset med start klockan 19.00.
  • Uppdaterad: 16 JUN 2015 22:36

Vid årsmötena behandlas dels förslag som väckts av styrelsen (propositioner) och dels förslag som inlämnas av enskilda medlemmar eller grupper av medlemmar (motioner). I år har en grupp inom styrelsen arbetet med föreningens stadgar. Styrelsen kommer att skriva en proposition, att årsmötet ska anta de nya stadgarna, som redan finns utlagda på hemsidan.

Medlemmarna i föreningen kan lämna in motioner, som ska behandlas vid årsmötet. Det enda som krävs är att motionerna kommer in till styrelsen senast tre veckor före årsmötet. RFs chefjurist Christer Pallin brukar säga att det är ett sundhetstecken om föreningarna och förbunden får in många motioner till sina årsmöten. I år ska motionerna vara styrelsen skriftligen tillhanda senast torsdagen den 7 november för att kunna behandlas på Stockholms Roddförenings årsmöte.

Underlaget till årsmötet kommer att vara tillgängligt på föreningens hemsida minst tio dagar före årsmötet och styrelsen planerar att årsmötesmaterialet ska finnas på https://www.stockholmsroddforening.se/ under vecka 46. Underlaget kommer att bestå av:

a) Kallelse till årsmötet inklusive dagordning

b) Årsberättelse med bilder

c) Bilagor till årsberättelsen i form av ekonomisk berättelse, roddstatistik, båtstatistik och tävlingsresultat.

d) Valnämndens förslag till valen av ordförande (för ett år), tre ledamöter av styrelsen (för två år), en suppleant till styrelsen (för två år), två revisorer (för ett år) och en revisorssuppleant (för ett år).

e) Förslag till budget för räkenskapsåret 2013/2014

f) Förslag till arbetsplan för verksamhetsåret 2013/2014

g) Styrelsens proposition

h) Medlemmarnas motioner

Efter mötet serveras mat och dryck i båthuset till ett subventionerat pris.

Välkommen till årsmötet

hälsar