Eskil och Karl till JEM i Belgien

13 MAJ 2014 23:00
Eskil Borgh och Karl Norberg har blivit uttagna att representera Sverige i Junior EM som ska avgöras i Hazewinkel (Belgien) den 24-25 maj.
  • Skapad: 13 MAJ 2014 23:00

DSC_1540

Under två dagar den 24-25 maj kommer Junior EM att avgöras på den Belgiska roddbanan i Hazewinkel. Sverige kommer att representeras av 3 st båtar och 10 juniorer. Från SRF kommer Eskil Borgh att ro JM2x tillsammans med en SPIF:are och Karl Norberg kommer att ro JM4x tillsammans med en Strömstad-, en Jönköping- och en Kungälvs-roddare. Sverige representeras även av en JW4x-båt som består av två Falkenbergs- och två Mölndals-roddare. Förutom de 10 roddarna består även truppen av tre ledare där SRF:aren Tobias Wallerius är en av dessa.

Vi säger Stort GRATTIS och håller tummarna för alla våra svenska representanter och speciellt för våra SFR:are den 24-25 maj.

Skribent: Bengt Norberg