Farstaregattan 2011

19 AUG 2011 21:36
JSM för junior A & B avgjordes under Farstaregattan. Josefin försvarade sin titel i junior-A-singeln.
  • Skapad: 19 AUG 2011 21:36

SRF hade många deltagare på den annars ganska tunna Farstaregattan.

Junior-SM

Eftersom stora SM krockar med Baltic Cup avgjordes junior-SM för junior A & B på Farstaregattan.

Josefin Berglund försvarade sitt JSM i singel. Victor Schröder, Olle Lindström, Karl Norberg och Pierre Billing kom tvåa i fyrsculler, junior-B.

Övriga juniorlopp

Hugo Pousette och Viktor Frost Kotti gjorde tävlingspremiär i PUD-singel. Eskil Borgh och Pierre Billing rodde singel i junior-C och Eskil rodde också dubbel tillsammans med Simon Henkow från Kungälv.

Master

Mikael Borgh och Jan Berglund gjorde comeback tillsammans i tvåa. De rodde också åtta tillsammans med Mölndal, Brudpiga och Öresjö. Vår gästroddare Greg Huetinck rodde singel.

Seniorer

Britta Holmberg rodde singel på lördagen. På söndag rodde Josefin Berglund och Birgitta Berglund samt Petra Sandberg och Ewa Vallin dubbel. Josefin, Britta och Birgitta rodde fyra tillsammans med Jacinta Milne. Dessutom rodde dessa fyra åtta tillsammans med Edith Lesage och Ewa Vallin, samt två tjejer från Mölndal.

Nybörjarlopp

Nik Pivac rodde singel. Petra Sandberg och Ewa Vallin rodde dubbel.

Resultat kan man hitta hos www.svearodd.se: lördag, söndag

Se också Lennarts bilder här

Skribent: Birgitta Nyström Berglund