Halmstad Indoor Challange 2010

05 DEC 2010 18:16
Lördagen den 4/12 deltog SRFs juniorer och en förälder i 2011 års första inomhustävling. Det blev lustigt nog två stycken delade första platser i olika lopp...
  • Uppdaterad: 16 JUN 2015 22:37

Det var en mycket snöigare resa till Halmstad i år jämfört med förra året då junior-gänget åkte till Halmstads inomhustävling för första gången, inte lika många deltagare i år men motivationen var på topp! Medan undertecknad låg i feber och förkylning åkte Bengt Norberg och sonen Karl tillsammans med Oscar Falkman och Pierre Billing till lördagens tävling, på plats var även Josefin Berglund med pappa Janne.

Karl Norberg kom efter ett spännande lopp på delad första plats i Herrar Junior B (1000 m.) med tiden: 3,31,3.

På samma tid rodde även Joel Järlesäter från Åhus RK.

Oscar Falkman slutade på en fjärdeplacering i samma lopp efter ett förbättrat personbästa med närmare 10 sekunder, mycket imponerande efter säsongens alla sjukdomar!

Samma spänning bjöds på i Herrar Junior C där Pierre Billing och Simon Henkow (från Kungälv RK) rodde 500 m. med sluttiden 1,45,2.

Josefin Berglund visade återigen sin styrka på distansen 2000 meter i Damer Junior A, även om dubbel-partnern var något starkare i denna tävlng.

Oscar & Karl provade även att tävla i "dubbel på roddmaskin", s.k. 2-Slide. tyvärr utan motstånd.

Bengt Norberg rodde även ett starkt lopp i motionsklassen (40-49 år) och rodde sitt årsbästa på 1000 meter!

Fullständig Resultatlista (SRF):

Tävlande Klass Placering Tid
Josefin Berglund DJA 2 7,24,6
Karl Norberg HJB 1 3,31,3
Oscar Falkman HJB 4 3,47,6
Pierre Billing HJC 1 1,45,2
Bengt Norberg HS Motion 8 3,36,6
Karl och Oscar HJB 2x 1 3,47,5

HELA Resultatlistan hittar du här

Kort och gott en lyckad tävling för SRFs deltagare!

Vi tackar Halmstad för en bra tävling!

/Jocke! =)

Skribent: Joakim Nilzon-Piela