Head of the Hooch 2014

06 NOV 2014 18:04
Även i år har Stockholms Roddförenings veteraner varit i Chattanooga för att delta i Head of the Hooch (HOH) på Tennessee River.
  • Uppdaterad: 16 JUN 2015 22:36

Det var Eddy Sandberg, Björn Andersson, Bo Berglund, Manoucher Arastoupour och Richard Sjöberg som besökte Jim Ramsey i hans hem i Clinton strax utanför Knoxville i början av vecka 44. I slutat av veckan åkte alla sex till Chattanooga för att delta i världens näst största roddtävling. Tävlingen har vuxit från år till år och konkurrerar nu med Head of the Charles att vara "biggest in the world". Jim hade i förväg skrivit följande artikel som presenterades på HOHs hemsida.

Tråkigt nog kom ett oväder in under natten före tävlingen vilket gjorde att arrangörerna ställde in samtliga lopp. Eftersom strömmen i floden gick åt ena hållet och vinden blåste från det andra hållet blev vågorna så krabba och så höga att vattnet gick över relingen på de båtar som försökte ta sig till start. Totalt var 2100 lag anmälda i HOH.