Juniorläger i Vaxholm 20-21 oktober

23 OKT 2012 21:06
Stockholms och Svealands Roddistrikt arrangerade ett roddläger för juniorer på Eriksö i Vaxholm under veckoslutet 20-21 oktober. 27 ungdomar från Hammarby Rodd, Lidingö RK, Sigtunaskolan, Stockholms RF och Vaxholms RF hade hörsammat inbjudan. Huvudansvarig ledare var Joakim "Jocke" Nilzon-Piela.
  • Skapad: 23 OKT 2012 21:06

Jocke hade i förväg skrivit ett PM med tidschema för roddlägret som tydligt visade vad som skulle hända under lägret.

Läger Vaxholm båtplats komp

På lördagmorgonen samlades juniorer och ledare vid Vaxholms RFs båthus och lastade av roddbåtar och följebåtar från trailern som kommit från Stockholms Roddförening. Efter riggning delades juniorerna upp på olika båtar (åtta, fyror och dubblar). Det tog nästan 40 minuter innan sista båten var på vattnet och kunde börja första träningspasset.

Läger Vaxholm åtta komp

Totalt fanns fyra följebåtar att tillgå. I en av följebåtarna satt Anders Wånell från Lidingö och filmade roddarna (se filmsnuttar genom att klicka på länkarna nedan).

Åtta lördag förmiddag

Åtta lördag eftermiddag

Fler bilder och filmsnuttar finns på länken www.svearodd.se