Lyckat deltagande i Spin of Hope för SRF

25 MAR 2013 11:17
Lördagen den 23 mars genomfördes årets Spin of Hope. Tolv SRF medlemmar deltog med 12 timmars spinningcykling, där anmälningsavgiften gick oavkortat till Barncancerfonden.
  • Skapad: 25 MAR 2013 11:17

SOH1opt SOH2opt SOH3opt

Svettigt men kul var det när Stockholms Roddförening deltog som 1 av 1.273 lag i årets upplaga av Spin of Hope. Under 6 timmar cyklade 12 aktiva/ledare/föräldrar från SRF, 1 timme var på 2 cyklar, i Friskis & Svettis nya lokaler i Hagastan, Stockholm. Evenemanget genomfördes samtidigt på 84 olika anläggningar, runt om i Sverige och med över 14.000 deltagande personer, i syfte att samla in pengar till Barncancerfonden samt att förbättra folkhälsan. Över 2.4 miljoner kr har hittills samlats in, vilket kan jämföras med 1.4 miljoner kr förra året.

SOH4opt SOH5opt SOH6opt

SRF representerades under 6 timmar på 2 spinningcyklar med följande cykelpar: Paul Lindroos och Marcus Enström, Victor Schröder och Ulf Schröder, Maria Norberg och Marie Schröder, Tobias Wallerius och Josefin Berglund, Eskil Borgh och Karl Norberg samt Sofia Schröder och Mikael Borgh.

SOH7opt

Efter att alla svettat och kämpat sig igenom sina olika pass samt fått en skön och välbehövlig dusch, kom hungern ikapp oss. Då var det tur att det var bokat för gemensam mat på en Grekisk restaurang i närheten, så vi kunde avsluta dagen som både mätta och glada SRF:are.

Den 29 mars 2014 är det dags för Spin of Hope igen och då hoppas vi att SRF kan utmana övriga roddsverige i att delta!

SOH8opt

Skribent: Bengt Norberg