Solskensdagar och Olympic Days i Kungsan

02 AUG 2013 15:56
Torsdag den 8 augusti och fredag den 9 augusti arrangerade Sveriges Olympiska Kommitté och Idrottsförvaltningen i Stockholm både Solskensdagar och Olympic Days i Kungsträdgården.
  • Uppdaterad: 08 JUN 2016 02:15

Det var Stockholms och Svealands Roddistrikt och Stockholms Roddförening som fick ungdomar att prova på rodd mitt i Stockholm. Aktiviteten skedde i Kungsträdgården klockan 11.00-16.00 torsdag och fredag den 8-9 augusti och kallades för Olympic Days, som innebar att ungdomar provade på 15 olika idrotter. Ungdomarna fick också möjlighet att träffa på olympier som berättade om sina idrotter.

Rodden ordnade med prova-på-rodd i bassängen/fontänen i Kungsan samt rodd på roddmaskiner. SOK meddelade i förväg att Frida Svensson var roddens deltagande olympier. Bilden nedan visar ungdomar som väntar på sin tur att ro.

Kungsträdgården 20130808_122825

Under aktiviteten fick ungdomarna ro i två breda Hasle-båtar och en bred Wintech-båt i den stora fontänen i Kungsan. Dessutom noterades dagens bästa tid på roddmaskin per åldersgrupp och kön. Vid dagens slut utdelades medaljer till de ungdomar som fått bästa tiderna under dagen.

Epost: This is a mailto link