Olympic Days och Solskensdagar i Kungsan

04 AUG 2016 17:10
4 - 6 augusti är det Olympic Days i Kungsträdgården i Stockholm. Det är Idrottsförvaltningen och Sveriges Olympiska Kommitté, som är huvudarrangörer för evenemanget.
  • Uppdaterad: 04 AUG 2016 18:09

Ett antal gamla svenska olympier ställer upp och pratar om sin sport samt tävlar i olika grenar mot ungdomar, som besöker Kungsan. Dessutom medverkar 18 idrotter genom att visa upp sig eller låta vanliga ungdomar prova-på ett antal sporter. Rodden är representerad av Stockholms Roddförening, som låter potentiella roddare få ro i fontänen/plaskdammen mitt i Kungsträdgården. Dessutom får ungdomarna prova på roddmaskiner och göra dagens bästa tid per åldersgrupp. Givetvis försöker Roddföreningens ledare att rekrytera nya deltagare till roddskolan som pågår vecka 32 och 33 samt en prova-på dag på vattnet i slutet av augusti.

E-post: Adressen Gömd