Rapport från SRF:s årsmöte 2013-11-28

07 DEC 2013 17:01
Som vanligt avlöpte årsmötet mycket lugnt och städat. Samtliga val följde valberedningens förslag och nya stadgar antogs enligt styrelsens förslag. Under punkten övrigt avtackades Anders Franzén med att tilldelas SR:s förtjänsttecken i guld efter 12 år som ordförande och 45 år i styrelsen samt utnämndes till hedersmedlem i föreningen.
  • Uppdaterad: 08 JUN 2016 02:21

Till ny ordförande för ett år valdes Eli Zlotnik och till ledamöter för två år valdes Jan Berglund (omval), Manoucher Arastoupour (omval) och Bengt Norberg (nyval). Till suppleant i styrelsen valdes Franz-Josef Arnuga (nyval). Revisorerna Rolf Sundqvist och Mikael Borgh omvaldes liksom revisorssuppleanten Ola Larsson. Årets stora jubel inträffade då Josefin och Birgitta Berglund fick spicka fast skölden i båthustaket för SM-segern i damernas tvåa utan styrman. Det var Birgittas 10:e seger på SM, vilket medförde att hon tilldelades "Stora Grabbars märke" vid mötet.

Årsmöte_28-11-2013_028

Övriga som premierades vid årsmötet var Bo Berglund (SR:s guldåra) och Tobias Wallerius (SR:s diplom) samt Mikael Borgh (SR:s diplom).