Ryrsjöregattan 2012

14 MAJ 2012 21:36
Årets upplaga av Ryrsjöregattan (Lilla Edet) genomfördes i halvsoligt och delvis blåsigt väder den 12-13 maj med 13 representanter från SRF. Nio seniorer och fyra juniorer deltog där 3 guld, 6 silver och 3 brons roddes in till klubben i både singlar och lagbåtar fördelat mellan både seniorer och juniorer.
  • Skapad: 14 MAJ 2012 21:36

Klubbens 3 guld bärgades av Robert Vigert/Jan Berglund (dubbel/tvåa utan Master), Pierre Billing (singelsculler HJB) samt Pierre Billing/Simon Henkow (KRK) (dubbelsculler HJB).

Josefin Berglund som här gjorde sitt första riktiga singellopp som senior ställdes direkt mot Frida Svensson i sitt försökslopp, vilket hon klarade galant och gled in på en 2:a plats efter Frida och vidare till A-finalen där hon kom på en fin 6:e plats. Josefin och Karl Norberg deltog även i SR-båtar (dubbelsculler och scullerfyra) i DS respektive HJA med fina resultat.

Andra fina resultat som kan nämnas är även Birgitta Berglund/Ann-Kristin Carlsson (KRK) som tog en fin 2:a placering i dubbel/tvåa utan Master samt Tord Blomqvist som tog sig till A-final i singelsculler HS. Tord, Micke, Robban och Janne rodde även i Seniorloppet för Scullerfyra och rodde in 13 sekunder efter segrande Falkenberg.

SRF_4x_HSA

Även ett stort grattis till Izabella Moore (DJB) som gjorde två jättebra lopp i sin tävlingsdebut.

Izabella_Moore

Ett stort GRATTIS till Er alla för en fint genomförd tävlingshelg!

Skribent: Bengt Norberg & Joakim Nilzon-Piela