SRF-Eskil vann SM i ergorodd

14 MAR 2019 13:05
Eskil Borgh vann den andra deltävlingen av SM-serien på roddmaskin och blev svensk mästare i singelklassen för herrar. Tävlingen, som kallas Svearodden, avgjordes den 9 mars i Sporthallen i Sigtunaskolan (SSHL).
  • Uppdaterad: 14 MAR 2019 13:05

Arrangören Östra Roddistriktet hade ordnat med 16 nya tävlingsmaskiner från Concept II och över 20 uppvärmningsmaskiner som distriktets föreningar transporterade till Sigtuna. Första start skedde klockan 10.00 och sista loppet gick 15.30. Tävlingen omfattade både lopp i singel och i dubbel. För SRF startade

a) Eskil Borgh (lopp 112, 1x Herr Senior, 2000 meter) Tid: 5.59,6

b) Sofia Lundberg (lopp 103, 1x Dam Junior C 13-14 år, 500 meter)

c) Josefin Berglund och Silvia Greco (Lopp 111, 1x Dam Senior, 2000 meter)

d) Robert Vigert (lopp 114, Master och motion, 2000 meter)

Klicka här för att se resultaten från Svearodden och den sammanlagda ställningen i SM-serien efter två deltävlingar. För att i efterhand titta på den YouTube-kanal som sände live under tävlingen, så ska du trycka här. För att se Eskils lopp ska du klicka på den ruta, som har mer än 760 visningar (och är 4,5 timmar lång) och stega fram 1 timme och 43,5 minuter.

I SM-serien slutade Arthur Åsberg på en fin andraplats i klassen 1x Herrar Junior A, efter att bara ha deltagit i den första deltävlingen i Trollhättan. Arthurs tid var den bästa juniortid, som uppnåddes under de både deltävlingarna.

E-post: Adressen Gömd