Foto: Bengt Norberg SRF Roddskola 2015

SRF Roddskola för 2015 har äntligen börjat!

16 JUN 2015 21:00
Måndagen den 15 juni startade årets roddskola i SRF:s regi.
Första dagen var det mycket blåsigt och därför svårt att ro på vattnet, medan andra dagen var betydligt bättre varför både inriggare och utriggare, 4:or och dubblar kunde användas.
  • Skapad: 16 JUN 2015 21:00

I sommar sker SRF:s Roddskola måndag - torsdag, kl. 09:00 - 15:00, under veckorna 25, 26, 32 och 33. Första veckan deltar 18 glada ungdomar samt 6 ungdomsledare från SRF.
De kommande veckorna kommer antalet ungdomar och ungdomsledare att variera något. Det kommer dock alltid att vara minst fyra ledarna på plats vid samtliga tillfällen,
för att ta hand om de ungdomar som kommer till Djurgårdsbrunnskanalen för att pröva på rodd i sommar.

SRF Somrodd 02

Nytt för i år är att SRF står för varm mat (ordnat av SRF-caféet) till samtliga ungdomar och ledare. Detta uppskattas mycket av både ungdomarna och ledarna, då det garanterar att alla kan fylla på med nödvändig energi efter några hårda pass på vattnet och att eftermidagen därför blir mer koncentrerad och med bättre kvalite.

Vi håller nu tummarna för att vädrets makter är goda mot alla våra ungdomar, så att de kan få möjligheten att vara ute på vattnet så mycket som möjligt.

Skribent: Bengt Norberg