SRF deltar i årets upplaga av Spin of Hope

18 MAR 2013 22:33
12 medlemmar från Stockholms Roddförening kommer att delta i årets upplaga av Spin of Hope, tillsammans med 1.145 andra lag från Sverige!
  • Skapad: 18 MAR 2013 22:33

Lördagen den 23 mars kommer Stockholms Roddförening att delta i årets upplaga av Spin of Hope. Spin of Hope är en aktivitet där lag på max 12 deltagare skall hålla igång en spinningcykel under 12 timmar alt. 2 cyklar under 6 timmar. Lagen kan komma från företag, föreningar eller kompisgäng och ett av målen är att samla in minst 1,5 miljon kronor till Barncancerfonden som i sin tur kommer att se till att pengarna kommer de drabbade barnen och deras familjer tillgodo genom Barncancerföreningarna.

Spin of Hope genomförs sammtidigt på 84 olika anläggningar i hela Sverige och i år har 1.145 olika lag anmält sig. Ett av dessa lag är altså Stockholms Roddförening, som kommer att hålla igång 2 st spinningcyklar mellan kl. 13:00 - 19:00 på lördagen den 23 mars i Friskis & Svettis nya anläggning i Hagastan. Detta tillsammans med 36 andra lag i samma anläggning!

Skribent: Bengt Norberg