SRF till årets vårträningsläger i Tjeckien

25 MAR 2013 08:56
Så är det då snart Påsk och återigen dags för årets vårträningsläger i Racice, Tjeckien.
I år kommer sex aktiva och ledare från Stockholms Roddförening att medverka under 8 - 10 dagar.
  • Uppdaterad: 16 JUN 2015 22:36

I årets upplaga av Svenska Roddförbundets vårträningsläger i Racice, Tjeckien, återfinner vi sex deltagare från Stockholms Roddförening. Tre av dem är kallade av landslagsledningen: Josefin Berglund, Eskil Borgh och Karl Norberg. Tobias Wallerius kommer att åka med som ledare för landslagsgruppens juniorer och Jan Berglund som tränare för Josefin samt för egen träning tillsammans med Robert Vigert.

Totalt är det 72 aktiva och ledare från 15 olika svenska roddklubbar som kommer att delta på träningslägret, dit Josefin, Jan och Robert åker redan den 27/3 medan Eskil, Karl och Tobias åker den 29/3. Alla kommer att komma tillbaka, fulla av energi och med många kilometers vattenträning, den 6/4.

Som inspiration och inblick i lägret bifogas en länk till en film, gjord av förra årets herr-juniorer på vårträningslägret: Swedish Rowing Motivation Movie For 2012

Skribent: Bengt Norberg