Vill du delta i Spin of Hope?

11 FEB 2014 21:54
Även i år har SRF anmält ett lag att delta i Spin of Hope. Nu söker vi medlemmar, som vill vara med i detta evenemang, lördagen den 29 mars, till förmån för Barncancerfonden!
  • Uppdaterad: 16 JUN 2015 22:36

Lördagen den 29 mars kommer Stockholms Roddförening att delta i årets upplaga av Spin of Hope.

Spin of Hope innebär att ett lag om max 12 personer ska hålla igång en spinningcykel i 12 spinning pass, á 1 timme per pass i 12 timmar, mellan kl. 07:00 – 19:00. I dagsläget är det 116 olika anläggningar anmälda, runt om i Sverige, där ett stort antal olika lag kommer att medverka. SRF kommer att genomföra sin Spin of Hope i samma lokaler som förra året, d.v.s. i Friskis & Svettis lokaler i Hagastan.

Nu söker vi dig som är medlem i SRF och som vill ställa upp och ”spinna” en timme för föreningen. SRF står för anmälningsavgiften, som går oavkortat till Barncancerfonden, medan du står för ”spinnings”-insatsen samt ett glatt humör. Förra året bokade vi även bord på en närbelägen restaurang efter sista passet, där var och en betalade sin egen mat. Detta tänker vi göra även i år.

Om du tycker att detta låter trevligt och roligt (vilket vi som genomförde detta förra året tyckte) ska du självfallet anmäla dig till årets Spin of Hope!!!

Anmälan görs via mail till Bengt Norberg, på mailadressen: This is a mailto link

Sista anmälningsdag för medverkan är söndagen den 9 mars och det är principen ”först till kvarn” som gäller.

I anmälan vill jag ha namn och personnummer på deltagarna, samt om du vill vara med och äta efteråt eller inte. Det är helt ok att ta med sig någon mer till maten, men du som vill delta i själva spinningen skall självklart vara medlem i Stockholms Roddförening.

Vill du veta mera om arrangemanget SPIN OF HOPE, kan ni hitta mera information via länken här under.

Jag hoppas att vi ses lördagen den 29 mars!

//  Bengt Norberg