Startlista för Svearodden 10 mars

06 MAR 2012 08:20
Startlistan och PM för roddmaskintävlingen Svearodden har kommit. Tävlingen avgörs i Tibblehallen i Täby lördagen den 10 mars. Första start för dagen går redan klockan 09.50 och sista start är planerad till 14.00. Lassi Karonen är anmäld och Lassi satsar på att sätta nytt svenskt rekord. Det gamla rekordet från 2008 är på 5.44.6 på 2000 meter.
  • Skapad: 06 MAR 2012 08:20

Första versionen av startlistan finns på webbsidan http://www.svearodd.se/.

Svearodden är den fjärde och sista roddtävlingen i Svenska Roddförbundets inomhusserie under vintersäsongen 2011/2012.

Stockholms RF ställer upp med ett 20-tal roddare och är väl representerad i samtliga juniorklasser som omfattar junior D (10-12 år), junior C (13-14 år), junior B (15-16 år) och junior A (17-18 år).

Största klassen är loppet för pojkar i internatskoleklassen som under måndagskvällen hade samlat 32 anmälda killar trots att SSHL från Sigtuna ännu inte kommit in med sina anmälningar. Loppet kommer att avgöras i fem heat och tiderna kommer att vara avgörande för placeringarna.

Svearodden 2011

(OBS! Bilden är från Svearodden 2011)