Tränarutbildning 30 maj med Svenska Roddförbundet

06 MAJ 2015 13:04
Svenska Roddförbundet genomför en tranarutbildning i nivå 1. Läs nedan. Är du intresserad så ta kontakt med Tobias Wallerius This is a mailto link eller Joakim Piela, jocke@stockholmsroddforening senast 22 maj.
Mer info nedan;
  • Skapad: 06 MAJ 2015 13:04

Välkommen på roddens tränarutbildning nivå 1. Innehållet är teori i grundläggande träningsplanering, uthållighet och styrketräning, praktisk båtinställning och teknik. Kursen riktar sig till dig som har gått Plattformen och/eller varit verksam i rodden under ett par år och har vissa kunskaper inom träningsplanering, fysiologi, båtinställning och teknik. Kursen innefattar även ett självständigt arbete som genomförs hemma efter kurstillfället. Detta arbete kommer du att ha 6 månader på dig att slutföra. Mer information om självständiga arbetet ges vid kurstillfället.

Bifogat i detta utskick finns ett utbildningsmaterial som ligger till grunden för innehållet på denna nivå. Du kan med fördel se över följande kapitel innan kurstillfället; Roddutrustning, Grundläggande teknik, Trimning av båt, Barn och idrott, Träning och träningsupplägg och Instruktion i roddteknik.

Kursen genomförs lördagen den 30 maj kl 08.00 i Hammarby IF Roddförenings klubbhus. Kursen avslutas samma dag kl 18.00.

Nedan följer ett schema med reservation för justeringar i tider.

Schema

08:00 Inledning, Ledarskap och Träningslära

10:00 Roddteknik

12:00-13:00 Lunch