Välkommen på Praktisk ledarutbildning

02 APR 2015 02:00
Stockholms Roddförening i samarbete med SISU Idrottsutbildarna och Idrottslyftet bjuder in till utbildning i Praktisk ledarutbildning i att möta barn och unga som behöver extra stöd.
  • Skapad: 02 APR 2015 02:00

Föreläsare kommer att vara Susanne Nylund. Ni får höra om olika funktionsnedsättningar samt varför det är så viktigt att ni föreningar satsar på barn och unga med funktionsnedsättning. Utbildningen riktar sig till alla organisationsledare, tränare, ledare och föräldrar och består av 4 träffar 2,5 timmar där teori blandas med praktik.

Utbildningen ger ökad kunskap i att:

– se det som inte syns, dvs att se barnet som både har och inte har fått en diagnos.

– leda och träna barn, ungdomar eller vuxna med funktionsnedsättning som t.ex. ADHD och utvecklingsstörning.

– ditt ledarskap inte skiljer sig nämnvärt för personer med eller utan funktionsnedsättning. Utan att det är med hjälpmedel, struktur, kunskap och kommunikation om hur personer med funktionsnedsättning fungerar som ger ett högt mervärde och glädje.

– få rätt verktyg som leder till ökad trygghet för både ledare och förening, som i sin tur kan leda till utvecklad verksamhet.

När: Innehåller 4 tillfällen: De två första tillfällena är 28 april och 18 maj klockan 18,30-21. Fika from 18,15 (du behöver inte vara ombytt de två första tillfällena). De andra två träffarna kommer vara under hösten och publiceras senast under maj. Det är viktigt att du kan vara med på alla träffarna.

Vi bjuder på macka och kaffe

Var: I föreningens lokaler

Anmälan och frågor: Tobias Wallerius, This is a mailto link, 070-342 82 24 eller Eli Zlotnik, This is a mailto link, 0707-20 64 17

Max 16 platser, Först till kvarn… Vi vill ha din anmälan senast 13 april!

Välkommen!

Hälsar Styrelsen Stockholms Roddförening

Skribent: Tobias Wallerius
Epost: This is a mailto link