Rapport från Masters-VM

23 SEP 2019 19:23
Föreningens masters-roddare har varit vid Lake Velence utanför Budapest för veteran-VM i rodd.
  • Uppdaterad: 23 SEP 2019 19:23

Tävlingen hade samlat 5081 deltagare från 725 klubbar i 79 länder. Det var världens näst största roddtävling. Det är bara Bled i Slovenien som haft en större tävling. Från SRF deltog 15 roddare: Janne, Robban, Micke, Tordan, Bengt N, Frank, Björn, Eddy, Bosse, Bengt T, Manoucher, Ola, Eli, Richard och Jim.

Det blev totalt tre förstaplaceringar, tre andraplaceringar och tre tredjeplaceringar samt ytterligare några placeringar. Bäst lyckades Micke och Robban som tog hem tre guldmedaljer i olika klasser, men även de gamla gubbarna Eddy och Björn kom tvåa i 80-årsklassen för dubblar och premierades med silvermedaljer och diplom.

Tävlingarna började på onsdagen den 11 september och avslutades på söndagen den 15 september med mixed-klasser. Loppen höll på från 08.30 på morgonen till 17.30 på eftermiddagen med en start var tredje minut utan avbrott.
Det var en enormt stor tävling med tusentals båtar och allting klaffade jättebra!
Skribent: Malin Kleve
E-post: Adressen Gömd