SRF och Corona-viruset

04 APR 2020 08:06
Stockholms Roddförenings styrelse har med stor oro följt utvecklingen av Coronavirusets framfart. Vi förutsätter att våra medlemmar följer och respekterar Folkhälsomyndighetens och Regeringens beslut och rekommendationer.
  • Uppdaterad: 04 APR 2020 08:06

Vi har alla ett stort eget ansvar. Inte bara för vår egen skull utan också för att ta ansvar för vår omgivning, för våra medmänniskor och för samhället i stort. Var och en av oss har ett ansvar att förhindra smittspridning, Ingen av oss får chansa. Ingen av oss får gå till föreningen med symptom.
För de av oss som är 70+ eller tillhör en annan riskgrupp gäller att man tillsvidare inte kommer ner till föreningens båthus för att träna eller umgås. Styrelsen förstår att det är frustrerande att behöva begränsa ditt liv, dina sociala kontakter, men det är just nu nödvändigt enligt myndigheten. För din egen hälsas skull såklart, men också för att skydda andra människor och ge sjukvården en möjlighet att klara av situationen.
All gruppträning skall ske utomhus. Vid större grupper, försök att dela upp träningen i mindre grupperingar och/eller på olika tider. Gruppen får aldrig vara större än den som myndigheten beslutat om.
Tillsvidare är det tillåtet att ro tillsammans utomhus. Tänk på att "vinterbestämmelserna" gäller. Nytt beslut om omfattningen av utomhusrodden kan komma inom kort så håll er uppdaterad genom vår hemsida.
.
Styrelsen har beslutat att göra följande förändringar i årets aktivitetskalender:
Klicka här för att se föreningens aktivitetskalender för 2020!
- SRFs 140:de födelsedag 8 april: Det planerade öppna huset med tårta och flagghissning ställs in.
- Den gemensamma arbetsdagen 18 april ställs in. Styrelsen ser över möjligheten att dela ut arbetsuppgifter till mindre grupper.
- Nybörjartränarkurs del 2 den 21 april ställs in.
- Nybörjarkurs start 3 maj. Om denna är möjlig skickas meddelande om kursstart ut den 20/4.
- På styrelsemöte den 19/4 kommer styrelsen ta ställning till om ytterligare aktiviteter i närtid skall ställas in eller flyttas.
.
Tänk på att:
- Stanna hemma om du är sjuk
- Tvätta årans handtag och torka av dessa både före och efter rodden med tvättlösning och papper som finns i båthallarna.
- Vara noga med handhygienen
- Tvätta händerna ofta med tvål och varmt vatten i minst 20 sekunder samt använda handsprit vid behov
- Undvika vidröring av ögon, näsa och mun
- Nysa och hosta i armvecket