Aktiviteter under våren

31 JAN 2022 20:39
Under våren planeras ett antal aktiviteter vid båthuset
  • Skapad: 31 JAN 2022 20:39

Plocka upp era kalendrar och notera följande aktiviteter.
  • Söndagen den 13/3 kl 12 - 13 kommer Arkitekturmuseum till oss där dom exklusivt för våra medlemmar kommer att prata om vår båthusarkitekt Sigurd Lewerentz livsverk. Föreningen bjuder på fika. Håll utkik efter mer info som kommer dyka upp på vår hemsida samt i våra digitala kanaler då vi närmar oss arrangemanget.
  • Onsdag den 16/3 kl 18 planerar vi att ha möte med alla våra ledare där ledare och styrelsen diskuterar och planerar inför utomhusroddsäsongen.
  • Lördagen den 2/4 kl 9 - 13 har vi tänkt oss ha ett allmänt medlemsmöte. Mötet syftar till att utveckla föreningens verksamhet ytterligare och att alla medlemmar skall komma till tals. Mötet kommer att ledas av vår medlem Henrik Nilsson som till vardags arbetar med ledarskap och grupprocesser men han har även ett förflutet som OS-roddare och är ende svensk som rott "The Boatrace" för Oxford. Föreningen bjuder på lunch i samband med mötet. Håll utkik efter mer info som kommer dyka upp på vår hemsida samt i våra digitala kanaler då vi närmar oss eventet.
  • 8 april fyller föreningen 142 år. Det är en vardag men vårt gäng med veteraner har lovat att vara nere på föreningen redan vid 7-tiden på morgonen för att möjliggöra för den yngre medlemsskaran att närvara vid flagghissning och förtärande av tårta. En riktig höjdare som vi tycker att så många medlemmar som möjligt skall delta i.
  • Lördagen den 23/4 med start kl 9.30 har vi arbetsdag. Förutom sedvanlig fejning har vi tänkt att lägga ny takpapp vid ingången till båthuset samt lyfta betongplattorna framför båthuset och lägga ner linjeavvattnare så att vi i fortsättningen slipper ha vatten stående framför båthuset. Vi ser gärna att så många som möjligt kommer och hjälper till med arbetsuppgifterna för att efter välförrättat arbete äta lunch och umgås.
  • I skiftet april/maj planerar vi att ha vårinvigning där vi tänkt att så många medlemmar som möjligt kommer ner till föreningen för att ro och prata. Kanske ett utmärkt tillfälle att diskutera säsongens lagsammansättning. Vi kommer även att ha en ceremoni där vi namnger vår nya elitåtta och vår nya motionsfyra. Har ni en idé till namn på båtarna hör då gärna av er till Åsa Fihlen före den 19 mars. Namnen får gärna ha en anknytning till Djurgården. Föreningen bjuder på fika. Håll utkik efter mer info som kommer att dyka upp på vår hemsida samt i våra digitala kanaler då vi närmar oss arrangemanget.

Ovanstående aktiviteter är självklart beroende av smittläget vid arrangemangstillfället, Vi kommer strikt att följa de rekommendationer som Folkhälsomyndigheten och Regeringen utfärdar men hoppas att vi tagit oss igenom pandemin då respektive arrangemang skall hållas.
Skribent: Birgitta Berglund
E-post: Adressen Gömd