Dags att betala 2020-års avgift till föreningen

22 DEC 2019 11:21
På styrelsens förslag antog årsmötet en ny avgiftskonstruktion vilket möjliggör för anställda att få ett skattebefriat friskvårdsbidrag från sin arbetsgivare för den del som utgör aktivitetsvgift.
  • Uppdaterad: 22 DEC 2019 11:21

Följande avgifter fastställdes av årsmötet och gäller för kalenderåret 2020:

• Medlem som ej använder föreningens idrottsmateriel eller idrottsutrymmen betalar en medlemsavgift på 200 kr.
  • Medlem som använder föreningens idrottsmateriel eller idrottsutrymmen och är 20 år eller äldre under kalenderåret betalar 1500 kr varav aktivitetsavgiften är 1300 kr.
  • Medlem som använder föreningens idrottsmateriel eller idrottsutrymmen och är 19 år eller yngre under kalenderåret betalar 600 kr varav aktivitetsavgiften är 400 kr.
  • Familj (personer som är mantalskrivna på samma adress) som använder föreningens idrottsmateriel eller idrottsutrymmen betalar 2300 kr.

Om du har för avsikt att tävla under året måste du även betala en tävlingsavgift om 500 kr (per person). Föreningen betalar tävlingslicens för dem som har betalat tävlingsavgiften. Licencen omfattar också en försäkring för olycksfall. Endast de som har betalat tävlingsavgiften kan bli A- eller B-klassade och därmed få tillgång till tävlingsbåtarna.
C- och D-klassade roddare uppmanas prata med roddchefen innan tävlingsavgiften betalas.

Inbetalning

Betalning sker till plusgiro: 170014-5
Skriv namn på samtliga som betalningen gäller som meddelande på betalningen.

Skribent: Åsa Arctaedius

SRF-roddare (medlemsgrupp på facebook)