Följ med oss till Fjäderholmarna

18 AUG 2022 12:00
Lördagen den 3 september har Stockholm Roddförening sin årliga utflykt till Fjäderholmarna. Alla medlemmar oavsett erfarenhet och andra roddföreningar är välkomna att vara med.
  • Uppdaterad: 18 AUG 2022 16:18

[English version below]

Lördagen den 3 september har Stockholms Roddförening sin årliga utflykt till Fjäderholmarna. Alla medlemmar oavsett erfarenhet och andra roddföreningar är välkomna att vara med. Vi kommer primärt ro våra inriggade fyror med styrman som är stabila och trevliga för denna utflykt.

Vi ror igenom Djurgårdsbrunnskanalen till Fjäderholmarna där vi stannar för lunch. Därefter längst med utsidan av Djurgården mot slottet och riksdagen för att sedan ro tillbaka över Djurgårdsbrunnsviken.

På Fjäderholmarna hoppas vi sammanstråla med fler roddklubbar som sedan kan följa med runt Djurgården. Vi hoppas på många båtar som ror tillsammans. Kontakta din roddklubb då anmälan sker klubbvis med egna båtar.

Stockholms Roddförening bjuder alla deltagare på enklare lunch och fika på Fjäderholmarna. Tag dock med egen matdryck, undantaget kaffe och te som vi kommer tillhandahålla.

Antalet platser är begränsade, så det är först att boka som gäller. Om du vill vara med så kontaktar du ledaren Daniel senast den 1 september via mejl på This is a mailto link. Notera att anmälan sker samlat för andra klubbar.

Vi från Stockholms Roddförening samlas klockan 10:00 vid klubbhuset och beger oss så snart som möjligt. Vi väntas åter vid Stockholms Roddförening någonting omkring 15:00.

Hoppas ni vill vara med på detta.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

On Saturday 3rd September Stockholms Roddförening's annual trip to Fjäderholmarna takes place. All members regardless of experience are welcome to join and we also invite other rowing clubs. We will be taking our inrigged coxed fours and quads which are nice and stable and perfect for this excursion.

We will go through Djurgårdsbrunnskanalen to Fjäderholmarna where we will stop for lunch. After this we will row around the outside of Djurgården towards the Palace and the Parliament, finishing by rowing down Djurgårdsbrunnsviken.

At Fjäderholmarna we hope to meet other local rowing clubs that will then follow us around Djurgården. We hope to gather several boats to row together. Please contact your rowing club since sign up is on a per-club basis.

Stockholms Roddförening will serve a light lunch and fika for all participants at Fjäderholmarna. We will provide tea and coffee, but please bring your own additional drinks.

Places are limited and allocated on a first come first serve basis. If you wish to join (and we hope you do) let Daniel know by 1st September at the latest by mailing him at This is a mailto link. Please note that sign up for members of other rowing clubs than Stockholms Roddförening is via your own rowing club.

We from Stockholms Roddförening will meet at the boathouse at 10:00 and set off once we have all the boats in the water, returning to Stockholms Roddförening somewhere around 15:00.

Hope to see you there.

Skribent: Daniel Svenér